2009. június 30., kedd

Érdekességek

A minap két érdekes dolog is történt. Régóta tudom, hogy Marcsi megfigyelő típus. Nem nagyon gyakorolgat semmit, megfigyeli hogy mások hogyan csinálják, s aztán mértani pontossággal megteszi Ő is. Reggelire joghurtot evett és egyszer csak felállt az asztaltól, odament a papírzsebkendő tartóhoz és letörölte (akkor láttam, hogy lecseppent a kanálról a joghurt) a tányéralátétről a joghurtot. A papírzsebkendővel elvonult a szemeteshez és még el is dobta. vajon hányszor látta tőlünk ezt a mozdulatsort? Mindegy. Tudja.

Következő nap estéjén vacsora végeztével a következő napirendi pont a pelenkázás. Szaladt, hozta a pelust, ahogy szokta, aztán kicsit még játszott nagyi szobájában ahogy szokott, végül mondtam neki, napirend, ami annyit jelent, hogy kimegy a konyhába a napirendhez és leveszi a fogmosás kártyát, s behozza nekem. Ki is ment, de a pelenkázás kártyával jött vissza. Mondtam neki, ez már megvolt, hozd a következőt. Kiment, behozta az alvás kártyát (az következik a fogmosás után). Mondom neki, ne bohóckodj, nem ez jön, keresd meg a fogmosás kártyát. Kiment, és behozta a kis dobozt, amiben a kártyákat tartjuk. Kiderült, hogy a fogmosás kártyát elfelejtettem feltenni a napirendbe. Megkereste a fogmosás kártyát! Nagyon-nagyon megdícsérte, jutalmul egy nagy ölelést és puszit kapott. Még egy könnycsepp is megbújt a szemem sarkában. Bámulatos ez a gyerekecske!

Ez a napirend


Így néz ki közelről a napirendi kártya


Ezek Pedig a PECS kártyák. Ezzel tud tőlem kérni dolgokat!
PECS: The Picture Exchange Communication System
(Képkártya cserés kommunikációs rendszer)
Ő adja a kártyát, én adom ami a kártyán van. Fantasztikus!
Ez pedig naptár, évszakokra, hónapra, egy hétre lebontva. Szerintem nem kell magyaráznom. Az áthúzott nyilván az, amikor nem megyünk iskolába.







Egyébként most nagyon jó alvó és nagyon sokszor jön oda hozzám, átöleli a derekamat és hozzám bújik. Ez egy új dolog. Naná, hogy jól esik!

Lemértem pár napja, 130 cm éppen. Kíváncsi leszek, mennyit fog nőni a szünet végére. Ennek kapcsán eszembe jutott, hogy egyszer csak akkora lesz mint én! Uramfia! Milyen hamar eljön az is!

1 megjegyzés:

  1. Üdvözlet!
    Véletlenül találtam rá erre a blogra. Imádnivaló a kislány nagyon boldog szülinapot kívánok neki.
    Az én kisfiam 10 éves lesz decemberben, szintén autista. Nagyon tetszik ez a vizuális naptár.Ha nem okoz gondot nagyon megköszönném, ha elárulná hol lehet ilyet kapni.Nagy segítség lenne Ádinak.
    braunevi@citromail.hu
    Nagyon szépen köszönöm. Üdvözlettel: Braunné Hoffmann Éva ( Békéscsaba)

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók